George Seurat

post impresionista

Zo všetkých postimpresionistov mal najbližšie k pôvodným cieľom impresionistov. Motívy, ktoré s obľubou maľoval, boli obľúbené motívy impresionistov. Parížania v letnom popoludní, alebo na večernej zábave, každodenný život na predmestí či krajina na severnom pobreží Lamanšského prielivu. Ako syn pomerne zámožných rodičov sa Seurat nikdy nemusel obávať o živobytie, a v dôsledku toho sa mohol cieľavedome a intenzívne venovať svojej umeleckej tvorbe. Pre jeho metodickú dôkladnosť bolo typické, že sa v začiatkoch svojej kariéry venoval dva roky čiernobielej kresbe, aby si osvojil jemnosť odtieňov, a až potom prešiel na kresbu farebnú. Seuratov prístup k používaní farieb bol vedecký a premyslený. Stredobodom jeho diela bol dojem „optickej zmesi“. Namiesto toho, aby farby pred nanesením na plátno miešal na palete, čo malo podľa neho za následok stratu vnútorného napätia, nanášal na povrch plátna jednotlivé farebné bodky namiešaných farieb. Pri pohľade z diaľky sa jednotlivé farby opticky spojili, čo vytváralo dojem väčšej žiarivosti. Veľkosť bodiek Seurat presne prepočítaval tak, aby zodpovedali veľkosti obrazu a vzdialenosti, z ktorej sa na ňu budú ľudia dívať.